تاریخچه شرکت چنل
مطالب روز دنیای اینترنت
تاریخچه شرکت چنل
4 / 11 / 1395 ساعت 12:29 AM | بازدید : 157 | نویسنده : saw | ( نظرات )

تاریخچه شرکت چنل

شنل. اس.ای ((channel S.A  شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی واقع در پاریس است که در سال ۱۹۰۹ توسط خیاطی به نام گابریل کوک شنل تاسیس شد . این شرکت امروزه به عنوان یکی از مهمترین موسسات طراحی مد و لباس زنانه شناخته می شود .

شرکت شنل  در حال حاضر متعلق به آلن و جرارد ورتایمر؛نوه های ورتایمر تنها شریک کوکو شانل در زمان تاسیس این شرکت می باشد .

شنل بخصوص درر زمینه ی ارائه کالاهای لوکس و گران قیمت مانند: لباس های آماده؛کیف های دستی؛عطرو لوازم آرایشی؛در میان دیگر برندهای مشابه شهرت دارد.

نام کوکو در حالی که به خانم شنل داده شده که وی بعنوان یک خواننده در کافی شاپی در فرانسه مشغول به کار بود.شنل همواره در مواردی همچون تهیه لباس ساده؛لباس شب؛ شلوارهای زنانه و جواهرات بدلی؛دارای تخصص محسوب می شد .

دیدگاه کوک شانل این بود که به جای چنین اشیاء و قطعات مجلل و سکسی اقلامی را جایگزین سازد؛ که حس ظرافت و ذوق هنری را منتقل سازند.طراحی های او آثاری که پیپ آورده است؛اختصاصی به زمان خاص ندارد و علی رغم تغییرات اساسی در نگرش ها؛با سلیقه های مردم از نسلی به نسل دیگر سازگار باقی مانده است .

گابریل بونور «کوکو» شانل معروف به افسانه مد (زاده ۱۹ اوت سال ۱۸۸۳ درگذشت:۱۰ ژانویه ۱۹۷۱ ) یک طراح مد پیشتاز فرانسوی بود که مواردی همچون توجه به رویکرد فلسفه مدرن الهام گرفتن از مدلهای لباس مردانه و دنباله روی از طراح هایی که در عین سادگی لوکس و گران قیمت بودند؛از وی چهره ای مهم در عرصه مد در قرن بیستم پدید آورد.

نفوذ و تاثیر فوق العاده شانل در عرصه مد به حدی بود که نام وی بعنوان تنها فرد فعال در زمینه ی خیاطی و دوزندگی در فهرست یکصد نفر مهم ترین افراد دنیا درقرن بیستم ثبت گردید.

شانل به کمک یکی از طرفداران خود که کمک مالی قابل توجهی به او کرد و ارتباطات اجتماعی فراتر از مسیر حرفه او را برای او فراهم کرد ؛توانست در سال ۱۹۱۳ نخستین فروشگاه خود را در پاریس افتتاح کند .پس از آن با فروش کالاها و تاسیس شعبه محدودی از لباس در شهر دیگری از دیوویل فروشگاه های شاتل گسترش یافت مشتریان اختصاصی یافت و به سرعت لباس های ورزشی و راحتی کاربردی او موفقیت بسیار زیادی پیدا کرد. بیشتر لباس های شانل از پارچه های کش بافت تهیه می شد  پارچه ای که انتخاب آن هم غیر معمول و غیر عادی بود و هم الهام بخش بود پیش از این که این طراح استفاده از پارچه های کش بافت را شروع کند این نوع پارچه ها معمولا در لباس های زیر مردانه استفاده می شد. شانل در سال های نخستین فعالیت خود در حرفه طراحی ببخاطر موقعیت مالی وابسته و نامناسب خود پارچه های کش بافت را به دلیل قیمت پایین آن خریداری و استفاده می کرد .ویژگی و کیفیت این پارچه باعث شد تا شانل پس از اینکه در کار خود موفق شد و شغل او سود آور و پر درآمد شده بود باز هم استفاده از آن را ادامه دهد.این پارچه به خوبی تزیین می شد؛تا می خورد؛چین می خورد؛ و با طرح های شانل که ساده؛کاربردی و اغلب الهام گرفته از لباس های مردانه بود بخصوص یونیفورم هایی که در زمان جنگ جهانی در سال ۱۹۱۴ رایج بود مناسب و هماهنگ بود.

در دوران جنگ فرانسه با آلمان در سال ۱۹۳۹ وی کار خود را به حالت تعطیل درآورد اما با دیدن فعالیت و پیشرفت افرادی همچون کریستین دیور دوباره انگیزه گرفت برای پیشرفت هر چه بیشتر و بهتر تا اینکه به ارائه نسل جدیدی از لباس های زنانه پرداخت البته رقابت شانل ۷۰ ساله با تولید کنندگان ایده پرداز و نوآور آن زمان کار راحتی نبود اما شانل از خود ایستادگی زیادی نشامن داد تا اینکه لباس هایش بعنوان یکی از لباس های کلاسیک زنان قرن بیستم شناخته شد پس از مرگ شانل در سال ۱۹۷۱ چند نفر از معاونین و دستیاران او برای شعبه های «آماده پوشیدن » و خیاطی زنانه سطح بالای او طراحی کردند؛تا اینکه کارل لگرفیلد (۱۹۳۸) در سال ۱۹۸۳ مسئولیت طراحی بخش خیاطی زنانه سطح بالا و در سال ۱۹۸۴ بخش «آماده پوشیدن» این سالن را بر عهده گرفت .

امروزه شنل در زمینه لباس های کوچک سیاهرنگ که در حال حاضر یک کالای اساسی در کمد های لباس خانم ها محسوب می شود به معروف ترین مارک تبدیل شده است. بر مبنای گزارش مجله ی فوربز؛کاخ خصوصی شنل؛به طور مشترک به آلن ورتهایمر و جرارد ورتهایمر تعلق دارد که نوادگان بزرگ پی یر ورتهایمر محسوب می شوند که از اویل شکل گیری این موسسه( ۱۹۲۴)شریک اصلی شنل بود.

این شرکت تا به حال بسیاری از مشاهیر درجه یک دنیا را؛بعنوان معرف و ارائه کننده طراحی های خود به کار گرفته است.از جمله آن ها می توان به کاترین دنوو( که در دهه ۱۹۷۰ ارائه کننده شماره ۵ محصولات شنل بود) نیکول کید من (که از اویل دهه ۲۰۰۰ میلادی ارائه دهنده عطر شانل شماره ۵ محسوب می شد ) آدری تاتو (‌مدل شماره ۵ فعلی موسسه شانل ) کایرا نایتلی (مدل ارائه کننده فعلی برای محصول مادموازل کوکو) اشاره نمود.

همچنین معروفترین و محبوب ترین مدل معرف شنل مریلین مونرو (ارائه کننده شماره ۵ شنل در دهه ۱۹۵۰) بود؛که تصویر او اصلا معرفی کننده ارائه کننده های شماره ۵ می باشد و به عنوان نماد آن خودنمایی می کند. این تصویر که مریلین مونرو را به عنوان مدل شنل نشان داده است؛بطور قطع یکی از مشهور ترین آگهی های تبلیغاتی در میان تمامی آگهی های شنل محسوب می شود و همچنان یکی از محبوب ترین عکس های تبلیغاتی  در سابقه تبلیغات و بازاریابی برای کالاها به شمار می رود .این تصویر همچننی در شرح حال تعداد بیشماری از افراد به کار گرفته شده و هنوز هم به عنوان یک پوستر و یا به عنوان یک قطعه هنری در مقادیر بسیار زیاد به فروش می رسد.علاوه بر این باز هم همان مرلین مونرو بود که شهرت بسیاری را برای عطرشنل به ارمغان آورد . 

از طراحان به نام مد این مجموعه می توان به کارل لاگرفلد اشاره کرد این مجموعه در سال ۲۰۱۰ دارای ۱۲۷۰ نفر پرسنل و دارای درآمد سالانه ۶.۳ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۲ بوده ولی با وجود این  براساس آمار اینتر برند در بین ۱۰۰ برند برتر دنیا موفق به کسب رتبه نشده است.

لگرفیلد مانند مجموعه های بازگشت شانل به طرح های پیشین نگاه کرد .در طرح های او جزئیات منحصر به مارک شانل از قبیل پارچه های فاستونی و راه راه مردانه؛رنگ ها و زنجیر های طلایی و چرم های کوک خورده ترکیب شده است و بر روی آن علامت cc دیده می شد.

در مجموعه های بعدی؛لگر فیلد گستاخ تر شد و برخی از مدل ها و ظاهر های  زنانه دهه ۱۹۶۰ شانل را بازسازی کرد . با توجه به اینکه پارچه کش باف محبوب شانل در قرن بیستم به عنوان لباس زیر مردانه استفاده می شد او حتی از تی شرت های مردانه نیز در طرح های خود استفاده کرد .با این وجود توانایی لگرفیلد در استخراج مستمر از بایگانی شانل اهمیت سهم کوکو شانل در فشن زنان قرن بیستم را تصدیق می کند.

آدیداس یک شرکت آلمانی پوشاک است که مقر اصلی آن در شهر هرتسوگن اوراخ در ایالت بایرن قرار دارد .شرکت آدیداس در زمینه ی طراحی تولید و توزیع انواع لباس کفش پاافزار کفش و تجهیزات ورزشی ساعت عینک آفتابی محصولات مراقبت های شخصی و لوازم لوکس فعالیت می کند.

آدیداس یک شرکت هلدینگ است و شرکت تولید پوشاک ورزشی ریبوک شرکت لوازم تیلورمید و شرکت راک پورت زیر مجموعه آن به حساب می آیند .آدیداس بزرگترین تولید کننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا محسوب می شود .

شرکت آدیداس در سال ۱۹۴۸ توسطآدلف داسلر پایه گذاری شد . وی با کمک برادرش رودولف در سال ۱۹۲۴ کار تولید کفش های ورزشی را آغاز کرد.رودولف پس از جدایی از برادرش شرکت پوما را پایه ریزی کرد .

 

پوشاک و کفش های تولیدی آدیداس با لوگوی این شرکت که سه خط موازی است مزین شده و این نشان بعنوان لوگوی رسمی شرکت آدیداس شناخته می شود .در آمد آدیداس در سال ۲۰۱۱ معادل ۱۴۴۹۰۰۰۰۰۰۰ یورو اعلام شده است. بر اساس امار اینتر برند آدیداس در بین معروفترین برند های دنیا در رتبه ۵۹ قرار دارد. 

آدیداس یک شرکت آلمانی پوشاک است که مقر اصلی آن در شهر هرتسوگن اوراخ در ایالت بایرن قرار دارد .شرکت آدیداس در زمینه ی طراحی تولید و توزیع انواع لباس کفش پاافزار کفش و تجهیزات ورزشی ساعت عینک آفتابی محصولات مراقبت های شخصی و لوازم لوکس فعالیت می کند.

آدیداس یک شرکت هلدینگ است و شرکت تولید پوشاک ورزشی ریبوک شرکت لوازم تیلورمید و شرکت راک پورت زیر مجموعه آن به حساب می آیند .آدیداس بزرگترین تولید کننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا محسوب می شود .

شرکت آدیداس در سال ۱۹۴۸ توسط آدلف داسلر پایه گذاری شد . وی با کمک برادرش رودولف در سال ۱۹۲۴ کار تولید کفش های ورزشی را آغاز کرد.رودولف پس از جدایی از برادرش شرکت پوما را پایه ریزی کرد .

 

پوشاک و کفش های تولیدی آدیداس با لوگوی این شرکت که سه خط موازی است مزین شده و این نشان بعنوان لوگوی رسمی شرکت آدیداس شناخته می شود .در آمد آدیداس در سال ۲۰۱۱ معادل ۱۴۴۹۰۰۰۰۰۰۰ یورو اعلام شده است. بر اساس امار اینتر برند آدیداس در بین معروفترین برند های دنیا در رتبه ۵۹ قرار دارد. 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

سامان وب

و آدرس

 http://www.sawman.loxblog.com

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1099
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 11
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12137
:: باردید دیروز : 111
:: بازدید هفته : 14138
:: بازدید ماه : 67662
:: بازدید سال : 1775941
:: بازدید کلی : 197755085