حدیث هایی در مورد اسلام
مطالب روز دنیای اینترنت
حدیث هایی در مورد اسلام
4 / 11 / 1395 ساعت 1:7 PM | بازدید : 107 | نویسنده : saw | ( نظرات )

 

 

اسلام دین مبین

1- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: اسلام دین متقن خداوند است، در آن با مدارا قدم بردار، کاری کن که دلت به عبادت خداوند بد بین نشود.

منبع: کافی،ج2،ص86-87

2- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: خوشبخت کسی که آیین اسلام را پذیرفته و به قدر معاش حود درآمد دارد و قوای بدنش نیرومند است.

منبع: بحار15،قسمت2،ص236

3- حضرت امام باقر (علیه السّلام) از رسول اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) حدیث کرده اند که فرموده اند: اسلام دین محکم و قوی خداوند است، راه مستقیم آن را با مدارا بپیمایید و تندروی ننمایید.

منبع: کافی2،ص86

4- حضرت امام باقر (علیه السّلام) از رسول اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) حدیث کرده اند که فرموده اند: اسلام دین سهل و خالی از مشقت است. با مدارا در آن قدم بردارید و عبادت خدا را بر بندگان خدا تحمیل ننمایید و همانند سواری نباشید که مرکب خود را خسته و فرسوده می کند و در نتیجه نه راه سفر را پیموده و نه مرکبش سالم مانده است.

منبع: بحار15،قسمت2،ص172

5- حضرت امام عسکری (علیه السّلام) فرمودند: خداوند به پدر و مادر، پاداش  بزرگی عنایت می فرماید، آنان می گویند: پروردگارا اینهمه تفضل درباره ی ما از کجاست؟ اعمال ما شایسته ی چنین پاداشی نیست. در جواب گفته می شود: اینهمه عنایت و نعمت، پاداش شما است که به فرزند خود، کتاب خدا را آموختید و او را در آیین اسلام، بصیر و بینا، تربیت کردید.

منبع: مستدرک،ج1 ،ص290

6- حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرمودند: مردم، مانند معادن طلا و نقره با یکدیگر مختلف و متفاوتند. کسانیکه در جاهلیت، در روزگار تیره ی قبل از اسلام، دارای اصالت خانوادگی و ریشه های فضیلت بوده اند در اسلام نیز دارای اصالت و فضیلت خواهند بود.

توضیح بیشتر در مورد حدیث: به عبارت دیگر قانون وراثت، صفات پدران دوره ی جاهلیت را به فرزندان دوره ی اسلام منتقل می کند.

منبع: روضه ی کافی،ص177

7- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرمودند: ضمن نامه ی مفصلی، روش عالمانه و نظر صائب خود را در طرز تربیت حضرت مجتبی (علیه السّلام)، جوان نوخاسته ی خویش، توضیح داده و برنامه ی خود را با احیاء عواطف مذهبی آغاز فرموده اند: .... و اینکه تربیت تو را با تعلیم کتاب الهی و تأویل آن شروع نمایم، مقررات اسلامی را به تو یاد دهم و حلال و حرام آن را به تو بیاموزم.

منبع: نهج البلاغه، فیض،ص905

8- حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السّلام) بر مرد سیاه چهره و بد منظری گذر کرد، بر وی سلام نمود و کنارش نشست، مدتی با او سخن گفت، سپس آمادگی خود را در قضاء حوائجش اعلام فرمودند. بعضی که ناظر جریان بودند عرض کردند یا بن رسول الله، آیا با چنین شخصی می نشینی و از حوائج او سوال می کنی؟ حضرت در جواب فرمودند: این مرد سیاه چهره بنده ای است از بندگان خدا و برادری است به حکم کتاب خدا، همسایه ای است با ما در بلاد خدا ، حضرت آدم بهترین پدران، و آیین اسلام بهترین ادیان، ما و او را به هم ربط داده است.

منبع: تحف العقول ،ص413

9- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: اگر خورشید را در دست راست من قرار دهند و ماه را در دست چپم، از این سخن(دعوت اسلام) دست بر ندارم تا آن را به انجام رسانم یا در راه آن کشته شوم.

منبع :المناقب ١/۵٨

10- حضرت امام باقر (علیه السّلام) فرمودند: اسلام بر پنج رکن پایگذاری شده است : نماز، زکات، روزه، حج، ولایت، و در هیچ چیز به اندازه ولایت توصیه و تاٴکید نشده است.

منبع : اصول کافی

11- حضرت امام رضا (علیه السّلام) فرموده اند: دین محمد (صلی الله علیه و آله و سلّم) تا روز قیامت، نابود نمی شود و پس از او پیامبری نخواهد بود.

منبع: مسند،ج1،ص 49

12- حضرت امام رضا (علیه السّلام) فرموده اند: کسی که با دین خدا مخالفت کند، از او بیزاری بجوی؛ آن شخص هر که می خواهد باشد!

منبع: مسند،ج1،ص232

 

13- حضرت امام علی (علیه السّلام) می فرمودند: جسم آدمی شش حالت دارد: سلامت و مرض، مرگ و حیات، خواب و بیداری. جان آدمی نیز دارای این شش حالت است : حیات جان، علم است و مرگش جهل، مرض جان شک وتردید است و سلامتش یقین، خواب جان غفلت و بی خبری است و بیداریش حفظ و مراقبت است. سعادت و خوشبختی نصیب کسی است که جانش به علم زنده و با یقین سالم و با مراقبت بیدار باشد. اسلام تفکر و به کار انداختن عقل و مطالعه ی کتاب خلقت را بهترین و بزرگترین عبادت شناخته است و در این باره آیات و اخبار بسیاری رسیده است .

منبع : بحار 14ص398

14- حضرت امام صادق (علیه السّلام)فرموده اند: ایمان اقراراست تواٴم با عمل واسلام اقرار است بدون عمل.

منبع : اصول کافی

15- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: اسلام با ضرر دیدن و ضرر رساندن مخالف است.

منبع: من لا یحضره الفقیه، شیخ صدوق، ج3، ص 103

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

سامان وب

و آدرس

 http://www.sawman.loxblog.com

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1099
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 11
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1271
:: باردید دیروز : 111
:: بازدید هفته : 1472
:: بازدید ماه : 67596
:: بازدید سال : 1775875
:: بازدید کلی : 197755019