ناکارآمدی دولت اعتدال و چوب خوردن مردم!
مطالب روز دنیای اینترنت
ناکارآمدی دولت اعتدال و چوب خوردن مردم!
1 / 4 / 1397 ساعت 1:57 PM | بازدید : 71 | نویسنده : saw | ( نظرات )

ناکارآمدی دولت اعتدال و چوب خوردن مردم!             

دکتراسدالله افشار

 ریشه اصلی گرانی های دو ماهه اخیر که فشار مضاعفی را برگرده مردم محروم کشور تحمیل نموده است؛ نشانه ضعف آشکار دولت تدبیر و امید در مدیریت بازارمی باشد. این مدیریت لجام گسیخته ازیک سو صدمات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد کرده و از سوی دیگر اعتماد مردم را نسبت توانمندی نظام اسلامی مورد خدشه قرار داده و در اذهان این شبهه را ایجاد نموده است که حکومت اسلامی قادر به حل معضلات و مشکلات اقتصادی کشور و تأمین رفاه عمومی نمی باشد! اوضاع آشفته صعود هر لحظه نرخ ارز و سکه، افزایش قیمت غیرمنطقی و سرسام آورانواع خودروها داخلی و خارجی، افزایش نرخ بی رویه مسکن، عدم تحقق عدالت درآمدی و زدودن چهره فقر از کشوراز وعده های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و... تأییدی بر ناکارآمدی دولت رییس جمهور روحانی درباب اقتصاد است. مردم ایران تا کی باید خسارت بی تعهدی، بی تخصصی و مسئولیت ناپذیری دولتی را بپردازند که ذره ای احساس مسئولیت درقبال حل مشکلات اقتصادی نداشته و به جای پاسخگویی مناسب و شایسته و ارائه دلایل مستدل و قانع کننده به مردم؛ بگوید این افسارگسیختگی هر روزه در کشور، حباب ناشی ازتحریم های استکباری و فعالیت های سود جویانه دلالان داخلی است! که اگر این دو مطلب را از دولت تدبیر و امید هم بپذیریم باز ناکارآمدی دولت به نحوی دراین خصوص تأیید و اثبات این مدعی است و در هردو زمینه قصور وکوتاهی دولت جناب روحانی غیر قابل اغماض می باشد!  آن روز که ایشان اقتصاد کشور را به سرنوشت برجام گره زدند و گفتند مشکلات اقتصادی با پذیرش برجام و رفع همه تحریم ها یک جا حل خواهد شد که اکنون پس از سه سال این مشکلات نه تنها حل نشده است بلکه با خروج آمریکا و تحریم های جدیدش باید منتظرفشارهای مضاعفی هم بود. این دل خوشی و دل بستن به دشمن، نتیجه اش همین جبابی است که این روزها سخنگو دولت سخن از آن به میان آورده است! اشتباه را دولت کرده است؛ به سراب دل بسته است و حالا چوبش را باید مردم بخورند چرا؟ متمولان حکومتی از رییس دولت گرفته تا وزرای محترم که زندگی اشرافی دارند و در مناطق شمالی شهر تهران در کاخ های مجلل ویلایی زندگی می کنند  و فرزندانشان در بلاد استکباری روزگار می گذرانند آیا فشاراقتصادی را لمس و درک می نمایند؟ آیا مثل مردم با نداشتن، گرانی را  تحمل کردن، با سیلی صورت را سرخ نگهداشتن، تورم را لمس کردن، وعده وعید به همسر و فرزند دادن، ماه ها وگاهی سالی بدون دریافت ریالی از حقوق کارگری که به تعویق افتاده است و در برخی مواقع به فروپاشی کانون گرم خانواده و حتی خودکشی افراد خانواده می انجامد؛ آشنا هستند؟ اگر دولت کلاهش را قاضی کند لحظه ای برای عذرخواهی به پیشگاه ملت تردید نخواهد کرد و از توجیه و مستمسک قرار دادن بهانه واهی حباب؛ نه تنها دست خواهد کشید بلکه به اصلاح عمیق و جراحی دولت تدبیر و امید خواهد پرداخت تا در باقی مانده عمر دولت؛ شاید مردم روی خوش اقتصاد را ببینند و طعم شیرین عدالت اقتصادی و رفاه عمومی را چشیده و آثار آن را با تمام لذت تا عمق جانشان درک کرده واحیا شوند.

جناب روحانی! اگر نمی توانید اشتغال، رشداقتصادی، عدالت اجتماعی، رفع فقر و کاهش نابرابری‌ها و رفاه عمومی جامعه را سامان بخشید و مردم را از این فلاکت نجات دهید، به خاطر همین مردمی که به شما رأی داده اند و هم اکنون بیشترین صدمات مادی و معنوی از دولت حبابی شما را متحمل گشته اند، استعفا داده تا در پیشگاه تاریخ به نیکی قضاوت شوید! بدانید گاه ماندن هنر نیست؛ رفتن نیزهنر می خواهد تا مردم و جامعه ای نجات یابد و کشور به مسیر رشد، پیشرفت و شکوفایی نائل آید.                      

                                                        شنبه: 26 / 3 / 1397-2شوال 1439- 16ژوئن2018



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

سامان وب

و آدرس

 http://www.sawman.loxblog.com

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1099
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 11
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1239
:: باردید دیروز : 111
:: بازدید هفته : 1440
:: بازدید ماه : 67564
:: بازدید سال : 1775843
:: بازدید کلی : 197754987