عید فطر؛ تجلی نماد عشق الهی با بندگان مؤمن
مطالب روز دنیای اینترنت
عید فطر؛ تجلی نماد عشق الهی با بندگان مؤمن
1 / 4 / 1397 ساعت 1:57 PM | بازدید : 75 | نویسنده : saw | ( نظرات )

عید فطر؛ تجلی نماد عشق الهی با بندگان مؤمن            

 دکتر اسدالله افشار

 ماه مبارک رمضان؛ ماه پرخیر و بر کت، ماه پرفیض الهی با  رحمت بیکرانش ، با تمام  شکوه و زیبایی هایش به انتها رسید. روزه داران باید این ماه خوب خدا را که ماه تزکیه نفس و محاسبه از آن بوده است ترک گویند؛ و با حزن و اندوه فراوان، با ماهی که راهگشا بوده و موجبات رشد وکمال معنوی ایشان را فراهم آورده است وداع گویند. وداع با ماهی که بس ستودنی، مصاحب و یار نیکو بوده است کاری دشوار و فراقش سخت و گران است. ما دراین ماه شریف مهمان میزبانی بزرگوار بوده ایم. او با محبتش به شایسته ترین وجه ممکن ازما پذیرایی نموده است. محبتش ما را؛ آرامش بخشیده، قلم عفو برگناهان کشیده، توفیق توبه ، عبادت و بندگی عطا کرده، به کرامت رسانده، هدایت فرموده، بصیرت داده، عیب پوشانده، اعمال زشت را زدوده، عذرتقصیرپذیرفته و...

انسان مسلمان دراین ماهِ تقرب از نو احیا و بازسازی و با  عهد و پیمان الهی دارای حرمتی مقدس می گردد. این حرمت موجب اتصال انسان به خدا و سزاوار عیدانه و بر گزاری جشن می باشد. عیدفطر پاداش سی روز همراهی و همگامی انسان مسلمان متقی با خالق یکتایی است که تنها او را شایسته عبادت و پرستش یافتند و تنها او را حاکم مطلق برسرنوشت خویش و جهانی که درآن زندگی می کنند می دانند.  عید فطر پاداش خداوند به بندگانی است که پرواز را دوس دارند ، زمین را قفس و آسمان را آزادی می دانند و با پیوند با ملکوت، معنویت را برای تعالی جسم و جان و ادامه حیات فانی تا اتصال به حیات جاوید، لازم و ضروری     می دانند . درحقیقت در روز عید فطر، انسان بازگشتی غرورآمیز به فطرت پاک خود خواهد داشت و درپیشگاه خداوند قادر متعال سوگند می خورد؛ به گناهان نزدیک نشود، از زشتی ها، آلودگی های ظاهری و باطنی اجتناب نماید، اعمال نیک انجام دهد، دستگیر امور بندگان محروم و ضعیف باشد و در همه امور از ذات حق تعالی کمک بگیرد و درپناه او از شیطان و بیگانه دوری بجوید، و شعائرالهي را تکریم و تعظیم نماید.                 

جشن عیدفطر در روز اول شوال؛ تجلی نماد عشق الهی با بندگان رهیده از بند هوی و هوس است و جشن دستیابی به سعادت جاودانی با گوهرتقوا در جهت صعود به جایگاه رفیع متقین و مؤمنان است. حفظ این مقام و موقعیت نیازمند هوشیاری، مراقبت، برنامه ریزی، مدیریت، عزم راسخ و همت والا دارد.

حضور وحدت آفرین مسلمانان پس از30 روز روزه داری و عبادت خالصانه خالق یکتا درگردهمایی نمازِ روز عید فطر؛ حکایت گر پیوند و همدلی مسلمانان بوده تا نشان دهند از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و می توانند در روز عید فطر که روز شکرگزاری به درگاه خداوندسبحان است و نمایش باشکوه توحید درصحنه و عرصه اجتماع رقم می خورد؛ از نظرات یکدیگربهره مندشوند، از مشکلات سیاسی و اقتصادی و گرفتاری ها خود و جامعه اسلامی آگاه گردند و قیام به حل آن نمایند، اختلافات و بغض ها وکینه ها راکنارگذارند، دوستی ها و همدلی ها را تقویت و ارج نهند و با احساس مسئولیت و تعهد مثال زدنی، درحیات فردی و اجتماعی، نقشی مهم و تحول آفرین ایفا نمایند.

دریک کلام عید فطر عید؛فطرت،  شکرگزاری،  وحدت، معنویت،  دریافت پاداش،  بشارت و سعادت است. این عید با این همه ویژگی برهمه مسلمانان جهان خاصه مردم متدین  ایران زمین مبارک و میمون باشد.

 

                                سه شنبه: 22 / 3 / 1397- 27 رمضان 1439- 12 ژوئن 2018

 

                       

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

سامان وب

و آدرس

 http://www.sawman.loxblog.com

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1099
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 11
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1216
:: باردید دیروز : 111
:: بازدید هفته : 1417
:: بازدید ماه : 67541
:: بازدید سال : 1775820
:: بازدید کلی : 197754964