مسئله فلسطین جهانی است نه عربی!
مطالب روز دنیای اینترنت
مسئله فلسطین جهانی است نه عربی!
1 / 4 / 1397 ساعت 1:57 PM | بازدید : 61 | نویسنده : saw | ( نظرات )

مسئله فلسطین جهانی است نه عربی!            

دکتراسدالله افشار

 امام خمینی (ره) آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را در 39 سال پیش؛ روزجهانی قدس و روز دفاع ملل مسلمان از مردم و ملت مظلوم فلسطین اعلام  و جهانیان را متوجه توحش مدرن صهیونیستی نمودند. فردا و در روزجمعه همه مسلمانان جهان و همه کسانی که دلشان برای مردمان بی دفاع و مظلوم می تپد با اتحاد مثال زدنی  به خیابان ها آمده و فارغ از رنگ، نژاد، زبان و مذهب، یک صدا آزادی قدس، نخستین قبله موحدان خداجو را فریاد خواهند زد و با شعارهای اصیل مرگ براسرائیل و مرگ برآمریکا پرده از راز  فتنه های منطقه ای و فرامنطقه ای مثلث شوم آمریکایی ، عبری و عربی برخواهند داشت. روزجهانی قدس روزپرشکوه احیای مسئله فلسطین است تا افکار عمومی متوجه ظلم آشکار، حیله، نیرنگ و نقش صهیونیست ها در آوارگی یک ملت ریشه دار با سابقه و پیشینه فرهنگ وتاریخی کهن و مدون گردند. فردا و پس ازچهار دهه حمایت مادی و معنوی مردم باسخاوت ایران از حقوق مردم فلسطین؛ روزقدس با توجه به فتنه ها و بحران های ایجاد شده در منطقه ازسوی آمریکائیان و متحدان عبری و عربی اش، باشکوه هرچه تمام تربرگزارخواهد شد. مسلما دراین گردهمایی جهانی آن چه به گوش خواهد رسید محکومیت ترور، تروریسم، اشغالگری، غصب،  تمامیت خواهی، نفاق، قتل، غارت، تجاوز، تبهکاری، شکنجه، تبعیضات، بی عدالتی ها، و... می باشد.

برای روز جهانی قدس بیان چند نکته زیراز درجه اهمیت ویژه ای برخوردار است:

1- مسئله فلسطین جهانی است و مختص جهان عرب نمی باشد. عربی نشان دادن بحران فلسطین توطئه طراحی شده از سوی آمریکائیان، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود با متحدان عربی اش است! دراین زمینه مراقب و هشیارباشیم.

2-  دفاع و حمایت ازآرمان های فلسطین ازپشتوانه های دینی، اخلاقی، انسانی، عقلانی، شرعی وحقوقی در تمامی ابعاد برخورداراست. واگر نبود روزجهانی قدس و درایت حضرت امام خمینی(ره) دراین زمینه؛ به طور قطع رژیم صهیونیستی، همچون غده سرطانی موانع وحصارها را یکی پس از دیگری از سر راه برداشته، همچون غده سرطانی تکثیر، گسترش یافته و غیرقابل مهارگشته بود.

3- طبق نظر سعید العتبة دویکات رهبر سابق اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی که بیش از ۳۱سال در این زندان‌ها بوده و در اواخر آگوست ۲۰۰۸آزاد شده است؛ تعداد کل بازداشت شده‌های فلسطینی از سال ۱۹۶۷تاکنون به بیش از ۷۵۰هزار نفر یعنی حدود یک چهارم تعداد کل فلسطینی‌ها ساکن در سرزمین‌های اشغالی است، و در حال حاضر بالغ بر۱۰هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.  

برای آزادی این زندانیان باید ازقوانین بین المللی استفاده و ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی در قبال اسرای فلسطینی تشریح و از طرق مجامع بین المللی موضوع پیگیری و به نتیجه منتج گردد.

4- ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ششم دسامبر2017 (۱۵ آذرماه 1396) قدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت. او دستور داد سفارت آمریکا از تل آویو به شهر تاریخی قدس منتقل شود.این انتقال روز دوشنبه 24اردیبهشت ماه 1397در هفتادمین سال روز تأسیس رژیم صهیونیستی درروز نکبت؛ درمیان انتقادهای دولت های اروپایی وآسیایی وحمایت برخی کشورها ازجمله عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد عربستان در میان شدیدترین تدابیرامنیتی صورت پذیرفت. این اقدام درحقیقت حمایت های پشت پرده ازرژیم صهیونیستی را آشکار و هشدارها جمهوری اسلامی ایران را درخصوص این اتحاد شوم به اثبات رساند.

5- ازنگاه صاحب نظران وتحلیلگران؛ دورنمای این سیاست تنش زا در آینده؛ افزایش بحران در منطقه بحرانی و جنگ‌زده خاورمیانه است! این بحران خواست بحران آفرینان برای توجیه حضورشان در منطقه است تا بتوانند از آب گل آلود ماهی درشت خودشان را صید نمایند. آیا واقعا خواهند توانست؟ تاکنون که این امرمحقق نگردیده است و بعد ازاین نیز با بیداری و هوشیاری مردم آزاده منطقه و جهان، این مهم تحقق نخواهد یافت، و به طور قطع تجربه های تاریخی نشان داده است، ترامپ چون اسلاف گذشته خود درخاورمیانه محکوم به فنا است و نمی تواند موجب فروپاشی صلح و تثبیت هژمونی رژیم اشغالگرقدس درمنطقه گردد.  

6- اززمان اشغال فلسطین از سال 1967 تاکنون، این اشغال فراموش نشده و در نزد افکارعمومی جهان؛ آزاد سازی سرزمین قدس به عنوان حقانیت فلسطین، ازحیث حقوقی و قوانین بین المللی امری مشروع وقابل دفاع تلقی می گردد. روزقدس نماد زنده نگه داشتن این حق تا روز محقق شدن آن است و تا آن روز باید مردمان آزاده جهان همراه و همگام با مردم بی فاع و مظلوم فلسطین درصحنه باشند و بدانند با این حضور، تمام فتنه ها، توطئه ها، بحران ها و چالش های تنش آفرین از سوی آمریکائیان و متحدان عبری و عربی اش را خنثی خواهد نمود و فلسطینیان را با اتحاد و وحدت و با نصرت الهی،  به روز پیروزی و جشن نزدیک خواهد نمود( انشاءا... ) به امید آن روز.  

  

                                          پنجشنبه: 17 / 3 / 1397- 22 رمضان 1439- 7 ژوئن 2018

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

سامان وب

و آدرس

 http://www.sawman.loxblog.com

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1099
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 11
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1241
:: باردید دیروز : 111
:: بازدید هفته : 1442
:: بازدید ماه : 67566
:: بازدید سال : 1775845
:: بازدید کلی : 197754989