جمود وتحجرفکری؛ عامل شهادت علی(ع)
مطالب روز دنیای اینترنت
جمود وتحجرفکری؛ عامل شهادت علی(ع)
1 / 4 / 1397 ساعت 1:57 PM | بازدید : 63 | نویسنده : saw | ( نظرات )

جمود وتحجرفکری؛ عامل شهادت علی(ع)           

 دکتراسدالله افشار

 بیست ویکم سال چهلم هجری قمری است؛ علی(ع) این دنیای فانی را با سر بشکسته و غرق درخون و با دلی پر خون، از مردم زمانه خودش درسن 63 سالگی وداع می کند. او با ضربت شمشیرآغشته به زهرکین ابن ملجم مرادی، به فیض شهادت نائل و رستگارگشته و به سوی معبودش پروازمی کند تا در محضر مرادش و محبوبش آرامش بگیرد. علی(ع) کعبه آمال عارفان، زاهدان، الگوی بی بدیل اولیای الهی وآینه تمام نمای پیامبرخدا حضرت محمد(ص) و جامع همه فضائل وکمالات عالیه بشری بود. درعلم ، اخلاق، شجاعت، کرامت، زهد، جوانمردی، سخاوت و منش نظیرنداشت و همیشه مورد تمجید و مورد ستایش دوست ودشمن درهمه اعصار بوده است.   

علی(ع) را دنیاپرستان تشنه جاه و مقام که از گذشته با او دشمنی های دیرینه داشتند و از شمشیرذوالفقارش زخم خورده بودند به شهادت رساندند. علی(ع) را حسادت و عقده های برجا مانده برذهن و روح آلوده به دنیاپرستی سیاستمداران متملق، ریاکار و متظاهر عافیت طلب ویژه خوار به شهادت رساندند.

 ابن ملجم مرادی عامل بدبخت و بیچاره ای بود که آلت دست سیاست بازان حریص و طمع کارقرارگرفت؛ تا آن که دین و دنیای خود را  به عشوه شیطانی هوس و شهوتِ دختر همین سیاست پیشگان سست عنصرِ دغل کار و فریب کار فروخت! و چه بد معامله ای را انجام داد که ازهردو سر بازنده این قمار او شد؛ هم دنیا را باخت و تا دنیا دنیاست مورد لعن مردمان حق خواه و عدالت طلب و آزاده خواهدبود، و هم به وصال نرسید، و هم آخرت را ازکف داد و ذلتش ابدی گردید.

علی(ع) را جمود، تحجرفکری، جهل علمی، جهالت عملی، کینه های تاریخی قومی و قبیله ای که ازصدر اسلام در جان و دل منحرفان اشرافی منافق مدینه از اسلام و رسول خدا(ص) برجا مانده بود به شهادت رساند.

شاید بتوان ریشه همه این خباثت ها را با اسلام و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت؛ درعناد، تندروی، افراط گرایی، هوی پرستی و دوری ازحق پرستی خلاصه نمود؛ و این تمام ماجرا است که می تواند برای تمام دوره های تاریخی تکرار وتداوم داشته باشد؛ چنان چه امروز جهان با چنین رویداد و رخدادهایی تحت نام دموکراسی مواجه است و در آتش حقد و کینه زورمداران و     عربده کشان مست پول و قدرت می سوزد وخاکستر می شود.

جهان تشنه علی و آموزه های علی است تا دیگر آلت دست زیرکان و منافقان قرارنگیرد تا شاهد مصیبت های جانکاه درعراق، فلسطین، سوریه، افغانستان، لیبی، یمن، بحرین، غزه و... نباشد.    

آری علی(ع) با همه فراز و فرودهای زندگیش، با همه مهربانیش نسبت به یتیمان و محرومان و غم دیدگان و رسیدگی به امور همه انسان ها؛ با مردی هرچه تمام تر، ازدنیای فانی رخت بر بست و به سوی ابدیت پروازکرد. گیتی دگر چو او نخواهد زایید و دنیا دگر جز او مردی با این صلابت و استواری و خلال ناپذیری که محور و کانون همه فضائل و کرامات عالیه الهی در نهاد یک انسان باشد  به خود نخواهد دید.   

صاحب این قلم با این یادداشت کوتاه؛ شهادت مولای متقیان امیر مؤمنان علیه السلام را ارج نهاده  و این مصیبت بزرگ را به مقام والای ولی الله الاعظم ارواحنا فداه و تمام شیعیان، محبان و پیروانش تسلیت عرض می کند.

                                          چهارشنبه: 16 / 3 / 1397- 21 رمضان 1439- 6 ژوئن 2018

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

سامان وب

و آدرس

 http://www.sawman.loxblog.com

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1099
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 11
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1265
:: باردید دیروز : 111
:: بازدید هفته : 1466
:: بازدید ماه : 67590
:: بازدید سال : 1775869
:: بازدید کلی : 197755013