امام خمینی(ره)؛ مردم را باورداشتند
مطالب روز دنیای اینترنت
امام خمینی(ره)؛ مردم را باورداشتند
1 / 4 / 1397 ساعت 1:57 PM | بازدید : 55 | نویسنده : saw | ( نظرات )

امام خمینی(ره)؛ مردم را باورداشتند          

دکتراسدالله افشار

 امام خمینی (ره) در14خرداد ماه 1368 به ملکوت اعلی پیوست و دل شیفتگان ، محبان و عاشقان خود را غرق عزا و ماتم نمود. اکنون 28 سال از آن روزهای سخت و سنگین می گذرد و اکنون در آستانه بیست و نهمین سالگرد رحلت جانسوز این فقیه مجاهد متقی و معمارانقلاب اسلامی قرارداریم؛ شایسته است در باب شخصیت تاثیرگذار ایشان که مردم همان گونه وی را شناخته بودند؛ یادداشت کوتاهی دراین زمینه ارائه نماییم:    

1- امام خمینی (ره) به عنوان سیاسی ترین رهبر دینی از ویژگی های ممتاز ی برخوردار بود. ایشان چهره ای تاریخ ساز، پدیده ای بی نظیر و شخصیتی بی بدیل و کاریزماتیک داشت. او عارف، فقیه نواندیش، مجتهد جامع الشرائط، مدیر، مدبر، شجاع، متفکر، آگاه به مقتضیات زمان و مشرف به مسائل جهان اسلام ، غرب و اروپا بود. امام خمینی(ره) در طول دوران مبارزه و بعد ازپیروزی انقلاب تا روزرحلت، همگام و همراه مردم ایران بود و از تحقق آرمان هایش که همانا آرمان های ملت سترگ ایران بشمار می آمد پا پس نکشیده و بربیعت خود با مردم  تا آخر استوار و پایدارماندند.

2- امام خمینی(ره) همواره مرجع اعتماد مردم و جامعه بوده است؛ رفتار، عملکرد و خط مشی ایشان مؤید این مدعی می باشد. باید مراقب باشیم خط امام، زواياي فكري و عملي و راه روشن وی، توسط خناسان و سوداگران عالم سیاست، مصادره و دچار آفت تحریف نشود.   

3- درحیات سیاسی امام خمینی(ره) ازاین نکته نباید غفلت شود که ایستادگی ایشان در مقابل حاکمیت جبارشاه  در آن روزگار، درحقیقت ایستادگی در برابرفتنه استکباری غرب و قوانین مغایر با روح اسلام بود که به تعطیلی احکام دین منجرگشته بود!  امام خمینی(ره) با قیام و انقلاب خود به دنیا ثابت نمود؛ دین مبین اسلام برای همه امور درحیات اجتماعی  برنامه داشته و قادر است مناسبات جامعه بشری را در حوزه داخلی و بین المللی سر و سامان بخشد.       

4- دراندیشه سیاسی امام خمینی(ره)؛ تشکیل حکومت درجامعه اسلامی برای اسقرار آئین و قوانین اسلام بوده است تا جامعه از این رهگذر امنیتش تأمین گردد و مردم طعم واقعی آرامش را چشیده  و به سعادت رهنمون گردند. در تأمین این مهم  همه جناح های سیاسی نقش مهم داشته و باید بدانند برای حفظ این آرامش  از جو سازی و تشنج آفرینی جدا پرهیز نمایند و منافع ملی را قربانی منافع حزبی و باندی خود نسازند. اصلاح امورجامعه و بهرمندی ازآرامش و سعادت، در گرو وحدت و هم اندیشی  تمامی نهادهای تأثیرگذار قدرت و سازمان های مردم نهاد و مدد و یاری رسانی گروه ها وجناح های سیاسی کشور می باشد. باید صادقانه اعتراف کرد کشور در این زمینه نقص جدی داشته و دارد و مردم ازاین نقصان به شدت گلایه مند هستند.   

5- مردم این سرزمین، امام خمینی(ره) را این گونه شناخته و باورداشتندکه:

-  ايمان و معرفت عميق ديني و الهي داشت؛

-تأمل و تدبير در تصميم‏گيري‏هاداشتند؛

- پایبند به اصول و آرمان‏هابودند؛

- به دوراز قدرت طلبيبودند ؛

  -در رفتارهای اجتماعی و سياسي، قاطعيت و استواري داشتند؛

- اعتقاد عمیق و باورقلبی به آرا و نقش مردم در اداره جامعه داشتند (امام نقش مردم را در اداره جامعه درتمام سطوح  باور داشتند و آن را تزئینی وتصنعی نمی دانستند).

دریک کلام؛ امام مردم را باور داشت و به آنان عشق می ورزید. و خود را خادم آن ها می خواند. امروزهم باید مردم را باورداشت وخادم آن ها بود و به بزرگی این ملت تعظیم کرد و درود فرستاد.

                                    چهارشنبه: 9 / 3 / 1397- 14 رمضان 1439- 30 مه 2018  

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

سامان وب

و آدرس

 http://www.sawman.loxblog.com

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1099
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 11
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12130
:: باردید دیروز : 111
:: بازدید هفته : 14131
:: بازدید ماه : 67655
:: بازدید سال : 1775934
:: بازدید کلی : 197755078